Ismeretterjesztő foglalkozásaink helyszínei falunk épített és természeti értékei, portái és épületei. Célja a kulturális emlékeink megismertetése, élményként. A szórakoztató és egyben fejlesztő tevékenységeket a társaságok, családok és csoportok összetétele, életkora, érdeklődése szerint differenciáltan állítjuk össze, nyitottak vagyunk új ötletek és tematikák megvalósítására, egyedi igényekre. Tematikák és árajánlatkérés: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. , Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
Álljon itt néhány kedvencünk:
 
TÁRSASJÁTÉK • 1 órás foglalkozás 
 
Az idegenvezetés alatt képvadászokká szellemülünk, majd a társaságból alakult 2-3 csapat között fog zajlani a küzdelem: ki ismerte meg jobban a Kastélyt vagy a Gazdaházat. A társasjáték a népszerű Honfoglaló játékhoz  hasonlít, noszvaj módra smiley
 
 
SZIMBÓLUMFEJTÉS, ÉKSZERKÉSZÍTÉS • 1,5 órás foglalkozás 
 
Az idegenvezetés alatt Noszvajhoz és művészetéhez kapcsolódva játékosan ismerkedünk meg szimbólumokkal, melyek felhasználásával ékszereket (medál, fülbevaló, gyűrű) készítünk. A produktumok hazavihetők.
 
 
MI A SZITU? • 1 órás foglalkozás 
 
Az idegenvezetés alatt információ vadászokká alakulunk. Ki-ki miben jó (vizualitás, memórizálás, beszéd, mutogatás, rizsázás, fantázia, stb.) Az önismereti bevezető után, nincs más hátra, mint hogy szituációt cseréljünk és a vendég legyen az idegenvezetőnk smiley
 
 
KAKUKK TOJÁS • 1,5 órás foglalkozás 
 
Kastélyunk legbájosabb szobája a madaras szoba, amelyet gazdagon egzotikus madárfestmények díszítenek. Vajon milyen madarak ezek? Hol élnek? És egyáltalán léteznek? A kutatómunka a tiétek, a kakukk tojás pedig szokásához híven, elbújt.
 
 
RESTAURÁTOR-JÁTÉK • 1,5 órás foglalkozás 
 
Az idegenvezetés alatt képvadászokká szellemülünk, majd restaurátorrá szellemülünk és próbáljuk megalkotni festékek és a fantáziánk segítségével, mit szeretett volna egykor a freskókészítő. Az papír alapú alkotás hazavihető.
 
 
MESTERSÉGEM CÍMERES • 1,5 órás foglalkozás
 
Az idegenvezetés alatt képvadászokká szellemülünk, megismerkedünk a kastély szimbólumaival és címereivel, agyagnegatívot készítünk, majd gipszel kiöntjük egyedi címerünket. Ameddig szárad a gipsz, sétálunk az angolparkban, vagy kvízt játszunk. A produktumok hazavihetők.
 
 
SÜTI WORKSHOP • 1,5 órás foglalkozás 
 
Gazdaházunk a régi, kemencés illatú életről mesél. Kedves háziasszonya befűt az igazi noszvaji kemencébe, úgy várja a vendégeket, akik saját kezükkel készítik el hagyományos noszvaji süteményeinket. Ameddig a tészta kel próbára tesszük csapatszellemünket.